Ayam Spesies Cochin: Penerangan, Foto Dan Ulasan

Ayam Spesies Cochin

Orang memerlukan produk daging. Itulah sebabnya penternak dan penternak mempunyai matlamat – pembiakan baka daging ayam. Salah satu batu ini akan dibincangkan dalam artikel ini.

Sejarah asal

Nama baka Kohinchin bertepatan dengan nama satu tempat di wilayah Indocina. Dari situ, cerita asal mereka bermula. Baka ini didaftarkan pada awal abad ke-19. 1843 – tahun ketika burung pertama kali menemui mereka di Eropah, selepas 50 tahun mereka muncul di wilayah Rusia. Di sinilah mereka menetap dan menjadi asas untuk pembiakan banyak baka ayam lain. Ramai daripada mereka mempunyai banyak kesamaan dengan penampilan ibu bapa mereka. Sebagai contoh, petani yang tidak berpengalaman akan dapat mengelirukan burung-burung ini dengan brek ayam, yang juga wakil daging. Ini tidak pelik, kerana brahma adalah hasil melintasi ayam-ayam Cochin dan Melayu, dan gambaran mereka sangat mirip dengan baka Cochin.

Keluarga ayam.

Bagi petani ayam, ayam sangat menarik kerana ciri-ciri fizikal mereka: kehadiran ketahanan berlebihan dan keupayaan untuk membawa telur walaupun dalam selesema yang teruk.

Penerangan baka

Ini adalah ayam besar dengan dada dan belakang yang luas.Mereka mempunyai bengkok yang jelas dari leher ke bahu. Laki-laki mempunyai ekor besar dan padat dengan banyak gelendong pendek. Kepala saiz sederhana. Kelebihan lain adalah kerang kecil, dan paruh berwarna kekuningan. Para anggota pendek, tetapi mereka dengan sempurna menahan tubuh besar burung. Wings juga kecil, dalam keadaan lipat burung yang tidak dapat dilihat di belakang bulu besar.

Cochins pada musim sejuk.

Struktur lapisan adalah lebih biasa, lehernya padat, ekor pendek dan kecil, badannya condong. Plumage adalah pelbagai: semuanya bergantung kepada subspesies baka. Di bawah bulu anggota badan juga tidak kelihatan. Harta ini membantu burung-burung baka Cochin untuk melindungi diri mereka dari cuaca sejuk yang sengit.

Kelebihan:

  • pengeluaran daging ayam;
  • tidak memerlukan perhatian yang berlebihan dalam kandungan dan penjagaan;
  • terdapat telur besar yang diletakkan pada bila-bila masa sepanjang tahun;
  • tidak memerlukan kawasan besar untuk perumahan;
  • inkubasi naluri ciri;
  • sangat cantik dan hiasan.

Cons:

  • sangat terdedah kepada makan berlebihan;
  • ayam mendapat bulu panjang untuk masa yang lama;
  • pembiakan yang sukar dan pemeliharaan ciri baka;
  • dalam pengeluaran perindustrian mereka tidak hadir, kerana apa harga untuk satu wakil adalah besar.

Produktiviti ayam

Secara umum, Cochin tidak banyak produktiviti, seperti ayam-ayam lain. Jumlah telur per tahun tidak lebih dari 100-130 keping dengan berat 40-50 kg coklat berwarna. Berat ayam adalah 4.5 kg, ayam adalah 4 kg. Kualiti daging pada tahap tertinggi, dengan banyak makan burung, sejumlah besar lemak disimpan. Wakil-wakil baka berkembang sangat lewat. Untuk meletakkan ayam untuk mula menunggang dengan sempurna, mereka perlu dijaga untuk jangka masa yang lama.

Obesiti cochin.

Spesies baka:

  1. Hitam – individu yang paling popular. Nama itu tidak sukar untuk meneka tentang warna dasar bulu – hitam dengan warna biru. Terdapat dengan warna ungu, tetapi mereka tidak dialu-alukan apabila pembiakan. Podpushek warna putih, tetapi tidak harus melihat keluar kerana bulu utama.
  2. Putih – ayam hampir sepenuhnya salji putih dengan setetes perak. Kaki dan paruh hanya kuning.
  3. Biru – bilangan individu hampir sama dengan hitam. Plumage adalah seragam, tanpa sempadan, mungkin beberapa bulu putih. Ekornya berwarna biru terang. Warna hitam boleh menjadi bulu sayap dan pinggang. Paruh adalah kuning. Mereka tidak merujuk kepada individu yang mempunyai bulu putih pada ekor, atau warna dengan warna coklat.
  4. Paley (kuning) – bulu dengan kuning terang, kecuali ekor dan sayap. Mereka adalah gangsa.Tidak termasuk ayam baka dengan bulu hitam, merah atau putih.
  5. Kurapatchatye – telah menerima nama sedemikian untuk warna itu. Walau bagaimanapun, individu harus jelas didekati oleh standard untuk diklasifikasikan sebagai baka tulen. Semua burung mempunyai warna dengan jalur coklat.
  6. Kerdil – lapisan yang sangat kecil, tetapi mereka bukan satu salinan dari konurbine besar. Motherland – China. Produktiviti – 70-80 telur dengan berat 35 gram. Warna cangkangnya berwarna coklat muda. Berat ayam adalah 600-700 g, ayam jantan adalah 800 kg. Kerdil juga dicirikan oleh pembahagian kepada subspesies, penerangan yang bertepatan dengan ayam hitam, biru, sekerap dan spesies ayam lain.

Penyelenggaraan dan penjagaan

Individu adalah sama sekali tidak bersahaja, jadi penjagaan khas tidak diperlukan. Mereka sempurna menyesuaikan diri dengan selesema Rusia yang teruk, mereka tidak memerlukan pemanasan intensif rumah ayam. Mereka tidak memilih berjalan, seperti yang telah mereka katakan, mereka tidak memerlukan wilayah yang besar. Rasa yang sangat baik di rumah kecil kecil. Mereka dicirikan oleh alam yang tenang dan seimbang, seperti berehat di tempat perlindungan yang kecil. Tidak tahu bagaimana untuk terbang, jadi pelbagai ketinggian untuk mereka adalah halangan besar.

Kerdil Cochin.

Tiada tip khusus untuk memberi makan.Benar, pentingnya makanan itu berguna dan seimbang, termasuk banyak vitamin. Sekiranya anda mempunyai individu kerdil, adalah penting untuk mempertimbangkan paruh kecil, yang bermaksud bahawa penyu harus lebih kecil daripada lapisan lain.

Pembiakan baka Cochin boleh dilakukan dengan pelbagai cara:

  • membeli telur dari inkubator;
  • membeli ayam yang sudah siap;
  • pembiakan dari telur ayam anda.

Sehingga kini, baka ini hiasan. Ia tidak dibiakkan di ladang besar, kerana ia tidak membawa sebilangan besar telur, dan ia masak untuk masa yang lama. Walau bagaimanapun, ia sangat popular dalam kerja pemilihan.

Tonton video itu: 5 spesies ayam paling unik dan langka di dunia

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: